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15 getting the big date to start Up

Here’s how relationship progression is meant commit: (1) You meet some one you discover fascinating and (2) you are free to know each other. Step no. 1 frequently feels as though the difficult component, to get acquainted will come a lot more obviously. But not usually. For many people, shedding their shield for enough time to let you in takes a concerted effort—and the required time.

Listed below are 15 techniques for how to proceed if it talks of your brand-new prospect:

1. Go simple. An excellent place to begin is to be sure you’re not moving too much too fast. There’s nothing completely wrong with enabling the person you are interested in possess reigns and place the speed for a while.

2. Lead by instance. Most probably yourself—to demonstrate everything you’d like inturn.

3. Give consideration. Nothing motivates a person to talk about much better than having a working, genuinely interested listener.

4. Ask small questions. Find a conversational bond and carefully pull. Never Ever start by saying, “So, tell me about yourself…”

5. Know about body gestures. The pose, visual communication, hand gestures—all among these connect some thing important. The nonverbal cues state either “I’m truly curious” or “i am bored stiff and checking out the actions.” Make use of your gestures to market as opposed to avoid openness.

6. Allow yourself a gut-check. Consider: will you be critical and demanding of others? Will be your love of life demeaning or hook up nearbylifting? Would you feel secure discussing your inner self to you?

7. Stay static in the sweet area. Place your day at ease by-doing things he/she enjoys more. The more anyone is having fun, a lot more likely dialogue will circulate.

8. Seek protection in figures. Recommend meal together with buddies, subsequently observe what the results are whenever his defensive structure tend to be down.

9. Bargain. Make a game title away from trading personal details. Begin silly—favorite television sitcom—and function the right path up.

10. Employ excellent “customer service.” Make sure that your focus is found on your partner’s requirements, needs, and wishes.

11. End up being well informed. There could be genuine known reasons for someone’s reticence to open up as soon as you’d like. A tiny bit concern goes quite a distance.

12. Stay away from interrogations. No one loves vibrant lights and thumbscrews.

13. Know when you should fold ‘em. Back away if she or he starts signaling pain.

14. Do not take reticence individually. If the day is actually slow to open up upwards, it’s probably not about yourself. Really an announcement about who they are and what they desire.

15. Place the basketball in his/her judge. If you have completed all above nonetheless think that you’re on the exterior searching in, you may be allowed to inform your day what you need (to obtain familiarized) and why (because you’re interested and lured).

There is absolutely no “right” method for connections to cultivate. Each one of these follows its own road naturally schedule. However, it can’t harm provide your own website just a little energetic encouragement as you go along.

Proceso valorativo

*La autoevaluación

Es la reflexión y regulación autocrítica que permite que el estudiante autodefina sus metas y logros de aprendizaje; esta evaluación busca que la autoformación se consolide desde una perspectiva ética de valores.

*La coevaluación

Apunta a la participacion colectiva y comunitaria en la valoración de los procesos formativos y aprendizajes generados, se articula con la colaboración y trabjao grupal al interior de los Ed o el Doigdag en las comunidades.

*La heteroevaluación

Se realiza desde los diferentes agentes educativos sobre los procesos contextuales, formativos y funcionales para el logro de los alcances de la educación Wounaan.

PLAN DE ESTUDIOS

El plan de estudios se estructura por doigdag, o niveles en el curso de vida. En el plan de estudios se consideran siete (7) doigdag, cada uno con una duración de dos años. Cada uno de ellos comprende cuatro(4) períodos de seis (6) meses denominado Ed, o fases de enseñanza-aprendizaje. En los doigdag se abordan los diferentes ejes temáticos que articulan los conocimientos propios y los conocimientos ajenos, mediante asignaturas-temáticas cuyos contenidos y subtemas se abordan por Ed. De tal forma y en correspondencia con el ciclo de vida wounaan, se indica el progresión del aprendizaje.

Ciclos del Doigdag

En lo cultural, el doigdag es el nivel de conocimiento y cambio de vida en el tiempo actual de un sujeto wounaan. el doigdag simboliza la pintura facial y corporal en las ceremonias espirituales y festividades y representa el recorrido por el cambio de vida para llegar a Ewandam durr.

Los doigdag también incluyen los grados de la educaciòn oficial por dos años, con lo que se obtiene secuencialmente, continuidad y promociòn entre las asignaturas-temáticas y los contenidos de un grado a otro del mismo nivel. 

Ejes Temáticos

La educaciòn del Wounaan, tiene la intencionalidad política de formar a niños, niñas y jóvenes como sujetos comprendidos con su comunidad. En esa medida, los procesos educativos se centran en el fortalecimiento de la identidad y de la cultura propia.
La tierra es mucho màs que el lugar donde se vive, es nuestra madre, Machh Durr, la que nos da vida; por eso nos ebemos a ella y nuestro compromiso es conservarla y cuidarla
En los procesos educativos Wounaan es una prioridad que nuestros niños, niñas y jóvenes se formen en el reconocimiento y capacidad de gestiòn para la protecciòn de sus derechos.

PROYECTOS INTEGRADOS

La base de este Eje es la paropiaciòn y fortalecimiento de la lengua propia y el aprendizaje del español como segunda lengua.
Nuestros jóvenes necesitan aprender conocimientos que les sean útiles para sobrevivir en nuestro medio, como pueden ser pescar, recolectar alimentos o tejer la cestería.

Esferas del conocimiento

Para nosotros el conocimiento no es la informaciòn en si, sino que son los sentidos, es el estimulo, la motivaciòn y el ejercicio de nuestra capacidad para escuchar, observar, hacer, crear y re-crear.
En ese sentido, el curriculo lo concebimos como un lugar de movilizaciòn del conocimiento y sus campos de la cultura propia y la interculturalidad, de la educaciòn y la escuela, de la pedagogia y la didactica.
Este propicia el proceso de enseñanza-aprendizaje en el contexto mediante la escucha, la observaciòn y el hacer en la práctica comunitaria y pedagógica.