Registro
This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and Terms of Service apply.
Registro
This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and Terms of Service apply.

Using Technology Wisely in Connections

I’m a fan of social media marketing, online dating fuck sites, and mobile internet dating programs. Personally I think that whatever delivers you with each other, makes it possible for us meet up with new-people, and helps you better communicate is an excellent thing. But’s important to keep in mind the internet and real-world are a couple of separate circumstances. You’ll want to increase your real-life interactions by chatting directly and spending time with each other, instead usually witnessing what otherwise is happening via the mobile, myspace, and Twitter. One on one interaction continues to be key.

After are some suggestions to handle and use technology such that it gets better interactions, in place of reduces them:

Keep your smart device out of reach whenever on a date. Sure, it is tempting to evaluate your own sms or post regarding the big date on Twitter or myspace, but it’s also rude. In the place of leaving the phone on and checking it every couple of minutes, turn it off and place it away. It may be very distracting to you and your go out, and it also delivers the incorrect information. The individual sitting across from you deserves your own interest. You have made plans to get on a romantic date, so be present.

Maximize your meeting prospective. Join online dating services, obtain mobile programs, and link via social media. But try not to forget about actual life! If someone catches your attention in-line at restaurant or seated next to you at a bar, start speaking. You need to engage with others in actual life also online. More folks you fulfill, the higher chance you must interact and locate the right individual for you.

Don’t be a virtual stalker. If you have started online dating someone brand new and friended the girl on fb, do not be tempted to consistently review whom she’s friending, exactly what she actually is publishing on her behalf wall, or exactly how many of the woman pals are also men. Fb is maddening if you use it to gage exactly what the other person is actually considering. So you shouldn’t. Rather, have actually a discussion. Do not stalk or analyze myspace behavior. Of the exact same token, don’t presume it is possible to post regarding your union without inquiring and going to a contract. It is best to be obvious with each other before you make your own connection identified virtually.

Stay in touch. Texting makes it easier than ever to speak with dates, but I do not believe it ought to be the primary way of communication. If you’ve never ever satisfied, make a quick call and chat before the very first day. Should you want to speak one thing important, telephone call. In case you are running late, then book and let the person know. If you’d like to leave your own day know you had a good time, deliver a thank you book. General guideline: if you wish to have a conversation, subsequently pick up the phone and talk. Any time you would like to offer an update or confirm plans, texting is a superb apparatus.

Proceso valorativo

*La autoevaluación

Es la reflexión y regulación autocrítica que permite que el estudiante autodefina sus metas y logros de aprendizaje; esta evaluación busca que la autoformación se consolide desde una perspectiva ética de valores.

*La coevaluación

Apunta a la participacion colectiva y comunitaria en la valoración de los procesos formativos y aprendizajes generados, se articula con la colaboración y trabjao grupal al interior de los Ed o el Doigdag en las comunidades.

*La heteroevaluación

Se realiza desde los diferentes agentes educativos sobre los procesos contextuales, formativos y funcionales para el logro de los alcances de la educación Wounaan.

PLAN DE ESTUDIOS

El plan de estudios se estructura por doigdag, o niveles en el curso de vida. En el plan de estudios se consideran siete (7) doigdag, cada uno con una duración de dos años. Cada uno de ellos comprende cuatro(4) períodos de seis (6) meses denominado Ed, o fases de enseñanza-aprendizaje. En los doigdag se abordan los diferentes ejes temáticos que articulan los conocimientos propios y los conocimientos ajenos, mediante asignaturas-temáticas cuyos contenidos y subtemas se abordan por Ed. De tal forma y en correspondencia con el ciclo de vida wounaan, se indica el progresión del aprendizaje.

Ciclos del Doigdag

En lo cultural, el doigdag es el nivel de conocimiento y cambio de vida en el tiempo actual de un sujeto wounaan. el doigdag simboliza la pintura facial y corporal en las ceremonias espirituales y festividades y representa el recorrido por el cambio de vida para llegar a Ewandam durr.

Los doigdag también incluyen los grados de la educaciòn oficial por dos años, con lo que se obtiene secuencialmente, continuidad y promociòn entre las asignaturas-temáticas y los contenidos de un grado a otro del mismo nivel. 

Ejes Temáticos

La educaciòn del Wounaan, tiene la intencionalidad política de formar a niños, niñas y jóvenes como sujetos comprendidos con su comunidad. En esa medida, los procesos educativos se centran en el fortalecimiento de la identidad y de la cultura propia.
La tierra es mucho màs que el lugar donde se vive, es nuestra madre, Machh Durr, la que nos da vida; por eso nos ebemos a ella y nuestro compromiso es conservarla y cuidarla
En los procesos educativos Wounaan es una prioridad que nuestros niños, niñas y jóvenes se formen en el reconocimiento y capacidad de gestiòn para la protecciòn de sus derechos.

PROYECTOS INTEGRADOS

La base de este Eje es la paropiaciòn y fortalecimiento de la lengua propia y el aprendizaje del español como segunda lengua.
Nuestros jóvenes necesitan aprender conocimientos que les sean útiles para sobrevivir en nuestro medio, como pueden ser pescar, recolectar alimentos o tejer la cestería.

Esferas del conocimiento

Para nosotros el conocimiento no es la informaciòn en si, sino que son los sentidos, es el estimulo, la motivaciòn y el ejercicio de nuestra capacidad para escuchar, observar, hacer, crear y re-crear.
En ese sentido, el curriculo lo concebimos como un lugar de movilizaciòn del conocimiento y sus campos de la cultura propia y la interculturalidad, de la educaciòn y la escuela, de la pedagogia y la didactica.
Este propicia el proceso de enseñanza-aprendizaje en el contexto mediante la escucha, la observaciòn y el hacer en la práctica comunitaria y pedagógica.